Saturday 9 April 2011

Selamat Datang ke Caliph of Kampung Boyan

Assalammualaikum w.b.t.


Alhamdulillah, bersyukur kita kehadrat Ilahi di atas limpah kurniaNya, maka terbinalah laman Caliph of Kampung Boyan pada hari ini. Berkat ilham yang diberikanNya dan perbincangan dengan saudara Nazmi Faisal Mohammad Zaini, semangat untuk mewujudkan laman ini akhirnya berjaya direalisasikan.


.
Sewaktu kita semakin hampir dengan akhir zaman, cabaran yang perlu dihadapi dalam menjalani kehidupan seharian menjadi semakin hebat. Perkara ini memang jelas terpampang di media-media massa, media elektronik mahupun pengalaman diri sendiri. Memandangkan setiap daripada kita merupakan Khaliffah Allah di muka bumi ini, kita telah dipertanggungjawabkan untuk meneruskan perjuangan/tanggungjawab para Nabi dan Rasul untuk memastikan syariat dan syiar Islam terus diamalkan dan diperkembangkan oleh umat manusia sehinggalah ke hari kiamat. Wujudnya Caliph of Kampung Boyan ini adalah merupakan salah satu cabang usaha kami bagi melaksanakan tanggungjawab tersebut.


.
Fokus utama kami adalah kepada para belia/pemuda Kampung Boyan. Sudah menjadi tanggungjawab kami untuk sama-sama membentuk dan membimbing para belia Kampung kami agar tidak terus hanyut dengan corak kehidupan sosial ala masyarakat jahiliah ciptaan barat yang semakin menjadi ikutan dan kebanggan masyarakat kita pada hari ini. Semoga Caliph of Kampung Boyan ini mampu menjadi platform untuk para pemuda Kampung Boyan bersatu dalam menjalankan aktiviti-aktiviti sosial berteraskan ajaran Al-Quran dan Hadith Rasulullah S.A.W.


.
Buat para pemuda Kampung Boyan, jadikanlah Caliph of Kampung Boyan ini sebagai pusat aktiviti sosial & kemasyarakatan, medan perkongsian ilmu, perbincangan & sumber rujukan, serta platform untuk kita menjalankan amal kebajikan untuk masyarakat di Kampung Boyan. Semoga usaha murni kita ini akan diredhai dan diberkati Allah S.W.T.  Amin Ya Rabbal Aalamin....

.  

No comments:

Post a Comment