Wednesday 1 June 2011

Negara Islam?



Baru-baru ini, heboh dipertkatakan tentang usaha sesetengah pihak nak jadikan negara kita sebagai negara nasrani. Ramai yang tampil mempertahankan status negara kita sebagai negara Islam. Persoalanya, adakah negara kita benar-benar negara Islam. Hakikatnya, sudah hampir 54 tahun kita merdeka dan selama itulah kita masih lagi gagal menjadi sebuah negara Islam.

Antara sebab-sebab mengapa saya berkata sedemikan adalah seperti berikut:

1. Perlembagaan negara digubalkan berdasarkan fahaman Barat yang tidak belandaskan Al-Quran & Hadith

2. Islam yang diamalkan mengikut perlembagaan Barat adalah sama seperti Islam yang mengikut petunjuk nasrani

3. Rasulullah S.A.W. telah diberitahu bahawa orang-orang nasrani & yahudi akan dengar ajaran yang disampaikan daripada Al-Quran tetapi tidak akan mengamalkannya, sama sahaja seperti negara kita di mana banyak ajaran dan hukum yang telah dinyatakan dalam Al-Quran tidak diamalkan walaupun kita mengetahuinya. Sebaliknya, hukum ini digantikan dengan hukum yang diajar oleh Barat.

4. Orang-orang nasrani mengambil sebahagian daripada ajaran kitab mereka dan meninggalkan sebahagian yang lain. Seperti negara kita juga, bab Solat, Haji, Makan dan sebagainya, kita mengikut ajaran Al-Quran tetapi bab hukuman zina, judi, arak, perniagaan dan sebagainya, kita mengikut Barat walaupun perkara-perkara ini ada dinyatakan dalam Al-Quran dan Hadith.


Bak kata Mufti Perak, salah satu syarat nak jadi negara Islam, negara tersebut wajib melaksanakan hukuman Hudud dan Qisas. Tetapi, apa yang terjadi pada hari ini, kita mengaku menyembah Allah tetapi dalam masa yang sama, kita secara terang-terangan menderhaka kepadaNya dengan mengangkat sistem Barat ciptaan nasrani yang dijadikan pegangan dalam kehidupan seharian. Perkara ini adalah salah, ibarat bekerja dengan Pos Malaysia tetapi gaji dibayar oleh TNB.


Rasulullah S.A.W. pernah bersabda, selepas zaman Baginda, akan muncul pemimpin-pemimpin yang zalim dan suka berbohong. Barang siapa yang menyokong/mengangkat pemimpin sebegitu, dia bukan lagi umatku.

Marilah sama-sama kita berdoa dan berusaha menjadikan negara kita sebagai negara Islam yang sebenar-benarnya.

No comments:

Post a Comment